Tack alla män, ni är såå duktiga

Varför, varför, varför..
..Ska män alltid få beröm när de utfört något som kvinnor gör många gånger oftare utan att höra ens en tillstymmelse till tack?

Kom att tänka på detta nu när jag läste en så kallad mammablogg, där pappan för första gången bytte blöja på deras 3-månaders baby( tänka sig, det var t o m en bajsblöja..*impad*) och mamman kände sig stolt..What?!? Undrar om pappan under dessa 3 månader förklarat för alla hur stolt han är över mamman som byter blöjor på deras baby.

Det verkar vara ett ganska vanligt fenomen det här att vara tacksam när mannen i huset "hjälper till" med något..T ex "passar" sitt barn, eller om han dammsugit huset trots att jag är mammaledig (för det är ju inte alls jobbigt, man är ju ledig). Har hört dessa fraser ett antal gånger bland mina bekanta, och blir lika förvånad varje gång. Här hemma delar vi på ansvaret, vare sig det gäller sköta hem eller sonen.

Vet inte vad jag ville säga egentligen, kanske mest att jag tycker det är sorgligt att man ställer upp på detta.

/J


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0