ARG!!

Eftersom vi köpte vår bil igår har vi ännu inte hunnit skaffa parkering. Efter att jag handlat skulle jag lägga på pengar på parkeringsautomaten, vilket såklart inte går (Har inte fungerat de 10 senaste ggr jag el. någon besökare till mig försökt lägga på). Ringer numret som står på automaten för att felanmäla.

Jag- Hej, jag ringer för att felanmäla parkeringsautomaten på *gatan. Den fungerar inte idag heller.
Jourpersonal-Jasså, nu igen. Ja, det är ju inte vi som ska sköta det längre utan Securitas.
Jag- Jaja, men nu har jag iaf ringt och påtalat felet.
Jourpersonal-Som sagt det är inte vi som har hand om det längre.
Jag-Nähä, men jag ringde det numret som stod på automaten.
Jourpersonal-Nä du får ringa Securitas.
Jag- NEJ, tycker inte att jag ska behöva hålla på att ringa runt när det är er automat det är fel på, och jag dessutom ringt 4 ggr bara denna månad! Nu vet ni om att den är sönder och det borde räcka.
Jourpersonal- Vet du jag ska till och med vara så snäll att jag kopplar dig till Securitas, så slipper du slå numret själv, bra va?
Jag-Nej.
Jourpersonal-Så nu får du bli gladare, nu kopplar jag dig.
Jag- hmm, tack (eller nåt)
Securitas- Numret du har ringt kan inte nås.
Jag-Jippie, jag älskar mitt bostadsbolag!

Har jag böter i morgon är det slut på artig ton. Kanske inte något intressant för er att veta men var tvungen att skriva av mig lite ilska.

God natt!
/J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0