Folk som inte håller vad de lovar..

Är så förbannad rent ut sagt.
Jag och min sons pappa har varit särbos i drygt ett år nu, men känner att det är vi som hör ihop. Vi försöker därför byta våra lägenheter till en ny gemensam och lite större lägenhet.

Vi var och tittade på världens finaste radhuslägenhet förra veckan och trodde inte att det var sant när innehavaren tvärsäkert ville byta med oss. Hon ringde till och med upp dagen efter och frågade om vi verkligen var säkra på att vi ville byta och berättade att hon skulle hämta lapp för ansökan om lägenhetsbyte hos sin hyresvärd. I fredags ringde jag henne för att tala om att jag beställt personbevis då detta krävs, och att det skulle komma med posten inom en vecka. Då undrar hon om jag inte kan gå ner till skatteverket på måndag (idag) och hämta det istället så vi kan lämna in ansökan om bytet med en gång. Självklart skulle jag göra det! Har nu spenderat hela helgen med att planera hur vi skulle inreda vårt nya hem (trots varningar från min pojkvän/sambo att inte ta ut ngt i förskott). Vad händer då, jo hon ringer och talar om att nä, jag ska byta med en annan nu.

Fy f-n då kan man väl vara öppen med att man kollar efter andra och inte säga att man ska ta en lägenhet helt bestämt? Det värsta av allt är att hon själv klagade till oss att den förra hon skulle byta med drog sig ur på samma sätt som hon själv gjorde nu. Usch är så besviken.

Som tur var är en annan intresserad av min lägenhet, och han har också en radhuslägenhet, så den ska vi titta på i morgon. Men nu när man sett den andra lägenheten som var otroligt fin kommer man ju jämföra och antagligen bli besviken.

Men som jag tänker, det viktigaste är ju att vi bor tillsammans igen!
Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0